Contact opnemen


Staat je vraag er niet tussen? Heb je wat extra hulp nodig? Wij helpen je graag verder met al je vragen over het API-Portaal.


Veel gestelde vragen


Hier staan de meest gestelde vragen.
Geen antwoord op jouw vraag?
Vul dan het formulier hiernaast in.


Het gebruik van de NS API’s is gratis, maar er zit wel een limiet op het aantal calls dat uitgevoerd mag worden. Het limiet verschilt per product. NS bepaald dit limiet en dit kan aangepast worden indien dit door NS gewenst is.

Als er een nieuwe versie wordt gereleased dan zal je de release notes van deze API kunnen bekijken. Het abonnement dat je op de oude versie hebt zal geldig blijven tenzij de ontwikkelaars een reden hebben om deze toch ongeldig te verklaren.
Om een API te gaan gebruiken heb je een account nodig. Je kunt rechtsboven in de pagina klikken op "aanmelden". Nadat je bent aangemeld kun je in het productenoverzicht zien welke API’s er voor jou beschikbaar zijn. Op de pagina van een product kun je een abonnement aanvragen. Vervolgens krijg je (eventueel na goedkeuring) een key. Iedere API heeft een pagina met documentatie. Hier vind je alle relevante informatie over het aanroepen van de API. Voor een uitgebreide uitleg ga je naar Starters Guide.
Iedere API heeft een ‘Try It!’-knop. Hiermee kun je een requests versturen en de reactie bekijken.
Nee, dit is helaas niet mogelijk. API's en producten worden alleen zichtbaar aan geregistreerde gebruikers. Door bovenin de hoek op inloggen te klikken kan je een acount aanmaken en direct aan de slag.

Vragen over een API of een Product?

Vragen over een API of een Product?

  • Ga naar het product
  • Stel je vraag door te klikken op contact en vul je vraag in
  • Verzend het formulier

De eigenaar zal je vraag ontvangen en zo snel mogelijk contact met je opnemen